Justis Õigusbüroo OÜ andmekaitsetingimused

Andmekaitsetingimused kehtivad alates 10.07.2025, viimati muudetud 10.07.2025. Justis Õigusbüroo OÜ teeb oma andmekaitsetingimustes aeg-ajalt muudatusi ja täiendusi, millest annab oma klientidele teada oma veebilehel ja/või e-posti teel.

 

1. Üldist

 

Käesolevad andmekaitsetingimused sätestavad põhimõtted, mille alusel Justis Õigusbüroo OÜ (edaspidi Büroo) oma klientide, veebilehe www.justis.ee (edaspidi Veebileht) külajastajate ja teiste andmesubjektide (sh ka nende isikute isikuandmeid, kelle andmete töötlemine on vajalik Büroo kliendile õigusteenuse osutamiseks) isikuandmeid kogub või muul viisil töötleb.

 

Isikuandmete vastutav töötleja on:
Justis Õigusbüroo OÜ,
registrikood 17257795,
telefon: +372 5883 5200,
E-post: info@justis.ee

 

Isikuandmed on teave, mille alusel on võimalik isikut identifitseerida. Isikuandmete töötlemine on andmetega tehtav mistahes toiming, nagu näiteks andmete lugemine, kasutamine, kogumine, korrastamine, edastamine säilitamine, muutmine, jne. Andmekaitsetingimused kohalduvad, kui külastate Büroo veebilehte www.justis.ee, sotsiaalvõrgustiku kontosid Facebookis või Instagramis, sõlmite Bürooga õigusteenuse osutamise lepingu või osutab Büroo teile muu käsundi alusel õigusteenuseid. Andmekaitsetingimused kohalduvad ka siis, kui osutate Büroole teenuseid, olete Büroo töötaja või praktikant või võtate Bürooga ühendust telefoni või e-posti teel või veebilehe broneerimisvormi kaudu. Andmekaitsetingimused on ühepoolselt muudetavad. Uuendatud andmekaitsetingimused avaldatakse Büroo veebilehel.

 

2. Kelle andmeid Büroo töötleb? Kes on andmesubjektid?

 

Andmesubjektid on:
– füüsilisest isikust kliendid, endised ja potentsiaalsed kliendid;
– juriidilisest isikust klientide ja koostööpartnerite füüsilisest isikust esindajad;
– Büroo töötajad ja praktikandid;
– Büroo veebilehe külastajad (üldjuhul ei võimalda füüsilist isikut tuvastada).

 

3. Milliseid isikuandmete liike Büroo kogub?

 

– Põhiandmed – need on eesnimi, perekonnanimi, isikukood;
– Kontaktandmed – need on näiteks elukoha aadress, e-posti aadress, telefoninumber;
– Dokumendi andmed – need on isikut tõendava dokumendi andmed, sh foto, mida büroo kasutab teie isiku tuvastamiseks;
– Kliendisuhtluse ja kliendilepingute täitmist puudutavad andmed – siia alla kuuluvad näiteks e-kirjavahetus, suhtlus sotsiaalmeediakanalites, teie poolt tellitud õigusteenuse sisu, teile õigusteenuse osutamiseks sõlmitud lepingu andmed (sh andmed lepingu täitmise ja võimalike rikkumiste kohta) ning õigusteenuse osutamisega seotud kliendisuhtluse andmed.
– Makseandmed – need on teie poolt või teie nimel Büroole tehtud maksete detailid, sh maksja nimi, pangakonto number, makse kuupäev, valuuta, summa ja selgitus jms.
– Kolmandatelt isikutelt õiguspäraselt saadud isikuandmed – siia alla kuuluvad andmed avalikest registritest, riigi- või kohaliku omavalitsuse asutustelt või organitelt, Büroo koostööpartneritelt, kolmandatelt isikutelt nagu makseasutustelt teave tehtud maksete kohta jne.
– Töö- ja praktikasuhtega seotud andmed – need on näiteks kandideerimise avaldus koos elulookirjeldusega (sh varasem töökogemus, haridus jms), palga ja maksude tasumisega seotud andmed, töövõimetusega seotud andmed, puhkuseandmed; arengu- jm vestlustega seonduv informatsioon, töö käigus loodud informatsioon (näiteks e-kirjad).
– Eriliigilised isikuandmed: siia kuuluvad näiteks andmed, millest ilmneb isiku rassiline või etniline päritolu, poliitilised vaated, usulised või filosoofilised veendumused või ka näiteks ametiühingusse kuulumine, geneetilised andmed, isiku tuvastamiseks kasutatavad biomeetrilised andmed, terviseandmed või andmed füüsilise isiku seksuaalelu ja seksuaalse sättumuse kohta. Büroo selliseid andmeid ei kogu, ent need võivad Büroole klienditeenuse osutamise käigus teatavaks saada.
– Büroo veebilehe kasutamise ja küpsistega seonduvad isikuandmed – need on andmed, mis tekivad veebilehe külastamise ja kasutamise tulemusena nagu näiteks andmed selle kohta, kuidas te veebilehte kasutate, veebilehe külastuste ajalugu, IP aadress ja asukohateave jms. Büroo veebilehe toimimiseks võime salvestada mõnikord teie seadmesse väikseid andmefaile – nn „küpsiseid“. Küpsis on väike tekstifail, mille veebileht salvestab teie arvutisse või mobiilseadmesse, kui te veebilehte külastate. „Küpsis” võimaldab veebilehel jätta meelde teie toimingud ja eelistused (nt keel ja muud eelistused veebilehe kuvamisel) teatud ajavahemikuks ja nii ei pea te neid iga kord uuesti sisestama, kui veebilehele tagasi tulete või seda sirvite. Veebilehel on kasutusel Google Inc. (edaspidi Google) pakutav analüütiline rakendus Google Analytics. Google Analytics kasutab küpsiseid, mille abil analüüsitakse, kuidas te veebilehte kasutate – saadud teave, kuidas te veebilehte kasutate, edastatakse Google’le. Google võib ka edastada asjaomast teavet kolmandatele isikutele, kui see on nähtud ette õigusaktidega või kui kolmandad isikud töötlevad teavet Google’i volitustega. Büroo veebilehel viibides võite loobuda küpsiste kasutamisest, valides oma veebilehitsejas vastavad seaded. Viimast tehes võib juhtuda, et te ei saa kasutada kõiki veebilehe funktsioone. Büroo veebilehte kasutades annate te nõusoleku, et teie andmeid töödeldakse ülalkirjeldatud viisil ja eesmärkidel.

 

4. Isikuandmete töötlemise eesmärgid ja alused

 

Seaduse alusel töötleb Büroo isikuandmeid (põhiandmeid, kontaktandmeid, dokumendi andmed, kliendisuhtluse andmed) järgmistel eesmärkidel:
– raamatupidamine, sh raamatupidamise alusdokumentide säilitamine;
– vajadusel isikuandmete edastamine riiklikele- või järelevalveasutustele;
– tööõiguslike nõuete täitmiseks.

 

Lepingu alusel töötleb Büroo isikuandmeid (punktis 3 nimetatud) järgmistel eesmärkidel:
– lepingueelsed tegevused, et vastavalt andmesubjekti taotlusele leping sõlmida;
– kliendi isiku ja/või esindusõiguse tuvastamine lepingu sõlmimiseks ja lepingu täitmiseks;
– õigusteenuse osutamine kliendile;
– kliendiga suhtlemine, lepingu täitmisega seotud teadete edastamine;
– kliendi maksekohustuse täitmisega seotud arveldused, arvete esitamine ning maksete kogumine;
– Büroo töötaja või praktikandiga seotud lepingu täitmiseks.

 

Õigustatud huvi alusel töötleb Büroo isikuandmeid (sh punktis 3 nimetatud põhiandmed, kontaktanded, dokumendiandmed, kliendisuhetega seotud andmed ning Büroo veebilehega seotud andmed) järgmistel eesmärkidel:
– kliendiandmebaasi andmetöötlus turundustegevuse võimaldamiseks;
– Büroo pakutava õigusteenuse arendamiseks;
– turunduspakkumiste tegemiseks ning turunduse efektiivsuse mõõtmiseks;
– tagasiside ja rahulolu küsitluste teostamiseks;
– õiguslike nõuete täitmise tagamiseks, sealhulgas võla sissenõudmine kohtuväliste menetluste kaudu;
– Büroo veebilehe arendamiseks ja parandamiseks, sh veebilehe külastatavuse, teenuse kasutamise statistika ja muu tehnilise informatsiooni töötlemine.

 

Andmesubjekti nõusolekul töötleb Büroo isikuandmeid (sh punktis 3 nimetatud põhiandmed, kontaktandmed, dokumendiandmed ning kliendisuhete ja Büroo veebilehega seotud andmed) järgmistel eesmärkidel:
– lepingueelsete toimingute teostamine, et selgitada välja lepingu sõlmimise fakt (nimetatu kohaldub ka nii töö- kui praktikasuhete värbamisprotsessis osalejatele);
– otseturundus ja pakkumuste edastamine;
– Büroo veebilehe kasutajale huvipakkuva sisu kuvamine ja veebilehe kasutamise võimaldamine.

 

Andmesubjekt võib nõusoleku alati tagasi võtta.

 

5. Isikuandmete vastuvõtjad ja edastamine kolmandatele isikutele

 

Teatud juhtudel võib Büroo edastada isikuandmeid ka kolmandatele isikutele. Nendeks isikuteks võivad olla:
– Büroole teenuseid osutavad koostööpartnerid, näiteks IT-teenuse osutajad, raamatupidamisteenuse osutajad, inkassoteenuse osutajad vms. Kõik nimetatud isikud töötlevad isikuandmeid Büroo nimel ja võivad kasutada teie isikuandmeid üksnes meiega kokkulepitud teenuse osutamiseks ja piiratud juhtudel.
– Avaliku võimu organid, asutused ja järelevalve teostajad, näiteks kohtud, Maksu- ja Tolliamet, Politsei- ja Piirivalveamet, Andmekaitse Inspektsioon vms. Nimetatud organitele ja asutustele edastab Büroo isikuandmeid ainult juhul, kui on seadusega kohustatud seda tegema.

 

Büroo ei edasta isikuandmeid väljapoole Euroopa Liitu või Euroopa Majanduspiirkonda ega sellisesse kolmandasse riiki või rahvusvahelisele organisatsioonile, mille andmekaitse
tase ei ole Euroopa Komisjoni hinnangul piisav. Juhul, kui isikuandmete edastamine sellisesse riiki on siiski vajalik (eelkõige õigusteenuse osutamiseks), toimub selline isikuandmete edastamine üksnes andmesubjekti selgesõnalise nõusoleku alusel, kui andmete saaja tagab piisavalt andmete turvalisuse ning esineb asjakohane õiguslik alus.

 

6. Andmesubjekti õigused

 

Isikuandmete kaitse üldmäärus annab teile kui andmesubjektile mitmeid õigusi. Allpool on toodud kokkuvõte nendest õigustest. Juhul, kui te soovite mõnda nimetatud õigustest kasutada, palume saata meile vastavasisuline teade e-posti aadressil info@justis.ee.
Teil on õigus:
– tutvuda enda kohta käivate andmetega – puudutab mistahes alusel kogutud ja mistahes kujul hoitavaid andmeid (sh nt paberandmed);
– digitaalandmete ülekandmisele, mis on kogutud lepingu või nõusoleku alusel. See tähendab, et andmesubjekt võib küsida ja saada vastutavalt töötlejalt kõiki teda puudutavaid isikuandmeid, mida ta on andmetöötlejale edastanud. Seda kõike struktureeritud, üldkasutatavas vormingus ning masinloetaval kujul;
– asjakohasel juhul nõuda andmete parandamist ja kustutamist;
– andmete piiramisele ja esitada vastuväiteid – andmesubjektil on õigus esitada vastuväiteid sellisele andmete töötlemisele, mille aluseks on Büroo õigustatud huvi;
– nõusolek igal ajal tagasi võtta, kui isikuandmeid töödeldakse nõusoleku alusel;
– nõuda täiendavat informatsiooni seoses oma isikuandmete või õiguste kasutamisega. Selleks on teil alati võimalus pöörduda Büroo poole e-posti aadressil info@justis.ee. Samuti on andmesubjektil õigus pöörduda oma õiguste ja huvide kaitsmiseks Andmekaitse Inspektsiooni või kohtu poole.

 

7. Milliseid meetmeid Büroo isikuandmete kaitseks rakendab?

 

Büroo:
– töötleb isikuandmeid nii vähe, kui eesmärgi saavutamiseks on vajalik;
– rakendab asjakohaseid tehnilisi ja korralduslikke meetmeid, et kaitsta teie isikuandmeid juhusliku või ebaseadusliku hävimise, juhusliku kaotsimineku, muutmise, lubamatu avalikuks tegemise või juurdepääsu ning mis tahes muu ebaseadusliku töötlemise eest.
– kasutab võimalusel kliendiandmeid digitaalsel kujul ja võimalusel ei prindi Büroo kliendiga seotud materjale paberkandjale;
– hoiab isikuandmeid virtuaal- ja privaatserverites, mis asuvad Euroopa Liidu liikmesriigi või Euroopa Majanduspiirkonnaga liitunud riikide territooriumil;
– ei edasta andmeid väljapoole Euroopa Majanduspiirkonda.

 

8. Kui kaua Büroo isikuandmeid säilitab?

 

Büroo säilitab andmesubjekti isikuandmeid:
– vaid töötluse eesmärgist lähtuva vajaliku aja jooksul või kuni õigusaktides sätestatud tähtajani;
– mis on kogutud õigusnõustamise või muu teenuse osutamise raames 3 aastat pärast Bürooga sõlmitud lepingu lõppemist;
– 3 aastat pärast käsundi täitmist või teenuse osutamise lõppemist, kui pooled ei ole sõlminud kirjalikku lepingut;
– mis on kogutud lepingueelsete läbirääkimiste käigus, kuni hetkeni, mil selgub lepingu sõlmimise fakt. Kui kirjalikku lepingut ei sõlmita või käsundit Büroole ei anta, siis kustutab büroo isikuandmed 3 kuu jooksul lepingu sõlmimata jätmise faktist teadasaamisest. Pärast 3 kuu saabumist palub Büroo eemaldada e-toimikust juurdepääsu kliendiga seotud kohtuasjadele;
– 7 aastat alates asjakohase majandusaasta lõpust, kui need andmed on seotud raamatupidamislike andmete ja dokumentidena;
– õigustatud huvi või andmesubjekti nõusoleku alusel kuni nõusoleku tagasivõtmiseni või vastuväidete esitamiseni.

 

Andmete säilitamise tähtaja saabumisel Büroo:
– hävitab kirjalikud dokumendid ja isikuandmed kustutatakse ning digitaalsetelt dokumentidelt eemaldatakse andmesubjekti isikuandmed. Kui andmesubjekti isikuandmeid ei ole võimalik digitaalsetelt dokumentidelt eemaldada, siis dokumendid hävitatakse. E-kirjad hävitatakse. Pärast ülalviidatud 3 aasta saabumist palub Büroo eemaldada ka e-toimikust juurdepääsu kliendiga seotud kohtuasjadele;
– tagastab kliendi nõudmisel ja kulul tema valduses olevad kliendiga seotud paberkandjal dokumendid andmete säilitamise tähtaja saabumisel.

error: Content is protected !!